Etusivu / Tuotteet ja palvelut / Palvelut yritysasiakkaille

sundstrommi.jpg

Jari Sundström, yhtiöryhmän johtaja, yritysasiakasliiketoiminta

Palvelut yritysasiakkaille

LähiTapiolan yritysasiakkaiden määrä kasvoi vuonna 2012 yli 150 000 asiakkaaseen. Kasvu on hieno saavutus yhdistymisvuonna, jolloin LähiTapiola oli kilpailijoiden ykköskohteena.

 

Näitä kysyimme:

  • Onnistumiset vuoden 2012 liiketoiminnassa? 
  • Miten yhdistyminen on näkynyt yritysasiakasliiketoiminnassa katsausvuonna ja miten se etenee vuonna 2013
  • Mitkä ovat liiketoiminnan painopisteet vuodelle 2013?
  • Mikä on tärkein viestisi asiakkaille tulevalla strategiakaudella?


Tapiola ja Lähivakuutus ilmoittivat fuusiostaan helmikuussa 2012. LähiTapiolan syntyminen on heijastunut monin tavoin toimintaamme yritysasiakasliiketoiminnassa vuoden kuluessa.

Yhdistymisessä yhtiöryhmästä muodostui johtava yritysten vakuuttaja Suomessa. Muutos on heijastunut yritysasiakasliiketoiminnan organisoitumiseen ja asiakastoimintaan.

Uudessa organisaatiossamme alueyhtiöt hoitavat kaikkien alle 50 työntekijää työllistävien yritysten asiakkuudet. Tällä varmistamme sen, että yrittäjä- ja yritysasiakkaamme saavat paikallista, osaavaa palvelua omasta LähiTapiolastaan. Yli 50 henkilöä työllistävät yritykset ovat LähiTapiolan keskusyhtiön asiakkaita. Näin pystymme takaamaan sen, että pystymme tyydyttämään suurten yritysten erityistarpeet palveluiden osalta.

Yritysasiakkaidemme määrä on kasvanut vuoden kuluessa yli 150 000:een. Asiakasmäärän kasvu on hieno saavutus yhdistymisvuonna, jolloin olemme olleet kilpailijoiden ykköskohteena. Asiakasmäärän kehitys osoittaa sen, että yritysasiakkaat näkevät uuden LähiTapiolan houkuttelevana kumppanina.

Vahinkovakuutuksen maksutulo on myös ollut kasvussa. Tätä kehitystä on edesauttanut entistä parempi riskivastaava hinnoittelu. Samaan aikaan korvausmeno on pienentynyt sekä suurvahinkojen että pienempien vahinkojen vähennyttyä. Näin ollen riskisuhde on kehittynyt oikeaan suuntaan. Kun tähän yhdistetään alentuneet liikekulut, on yritysasiakasliiketoiminnan yhdistetty kulusuhde alentunut selvästi.

Yritysasiakkaamme ovat olleet myös kiinnostuneita henkilövakuutusratkaisuistamme. Yritysten ryhmäeläkevakuutusten, niin sanottujen TOP-eläkkeiden sekä Yritysturva-vakuutusten kysyntä on ollut hyvällä tasolla, ja olemme kasvattaneet markkinaosuuttamme yritysten henkilövakuuttamisessa.

Tulemme jatkossakin panostamaan LähiTapiolassa kaiken kokoisten yritysten palveluun ja teemme parhaamme, jotta asiakkaamme kokisivat olevansa kanssamme samalla puolella pöytää ja valitsisivat meidät pitkäaikaiseksi kumppanikseen.