Etusivu / Taloudellinen katsaus / Alueyhtiöt / Savo

savo_TJ.jpg

Toimitusjohtajan katsaus

LähiTapiola Savo huolehtii asiakkaiden taloudellisesta turvallisuudesta ja hyvinvoinnista parhaalla paikallisella palvelulla. Henkilökunta palvelee asiakkaitaan ilolla.

Vuosi 2012 oli LähiTapiola Savossa kiireistä rakentamisen aikaa. Olemme muodostaneet kahdesta erittäin hyvästä vakuutusyhtiöstä yhtä vielä parempaa. Töitä on riittänyt, mutta niitä on tehty innolla. Olemmehan saaneet olla yhdessä luomassa asiakkaillemme eli omistajillemme entistäkin parempaa vakuutusyhtiötä ja pankkia.

Saimme vuoden 2012 kuluessa nopeasti toimintamme hyvään vauhtiin. Vuoden jälkimmäisellä puoliskolla asiakasmäärämme oli mukavassa kasvuvauhdissa. Vahinkoja alueellamme sattui selkeästi kahta edellistä myrskyvuotta vähemmän.

Asiakkaat arvostavat tuttua, paikallista kumppania

Hyvänä esimerkkinä voimakkaasta panostuksestamme asiakaskantamme huolenpitoon oli marraskuussa järjestämämme Savon Suurin Call Center, jossa olimme yhden päivän aikana yhteydessä yli 2 400 asiakkaaseemme. Koko henkilökuntamme johtoryhmää myöten osallistui puhelinkampanjaan.

Myös LähiTapiola Savon asiakkaat ovat hakeneet entistä tutumpaa ja paikallisempaa kumppania pankki- ja vakuutusasioidensa hoitoon. Tämän myötä asiakasmäärämme oli vuoden jälkimmäisellä puoliskolla mukavassa kasvuvauhdissa, vaikka kilpailu on pysynyt kireänä. Lähi-Tapiola on erottunut kilpailijoistaan tuomalla markkinoille uusia asiakasetuja.

Vuoden 2013 projektina alueellinen korvaustoiminta

Jatkamme vuonna 2013 toimintamme kehittämistä asiakkaidemme parhaaksi. Suurena projektina on muun muassa alueellisen korvaustoimintamme vahvistaminen. Tulemme entisestään vahvistamaan henkilökuntamme määrää ja osaamista toimialueellamme.

Uskomme asiakasmäärämme pysyvän hyvässä kasvuvauhdissa myös vuonna 2013. Nykyiset asiakkaamme haluavat keskittää entistä enemmän asiointiaan ryhmämme palveluihin.

Tavoitteenamme on saada huomattavasti uusia asiakkaita, jotka arvostavat asiakkaiden omistamaa finanssitaloa. Vastoin markkinoiden yleistä kehitystä LähiTapiola parantaa jatkossakin entisestään asiakkaidensa saamaa palvelua.

 Alueyhtiön tunnusluvut
Vahinkovakuutuksen maksutulo, milj. e
 38,3
Maksetut korvaukset, milj. e
 21,4
Asiakasmäärä
 71 200
Henkilöstömäärä
 96